Cantik, Sihat & Langsing

Jaga Diri… Untuk Sendiri

  • Ayat Seribu Dinar

    Thanks To for giving me this widget

    Get Widget



    Sidebar size (width)
  • JAMU SARI HERBA HABIS BERSALIN

    Posted by mama_pisces on December 16, 2006

    JAMU SARI HERBA HABIS BERSALIN

    Jamu Sari Herba Habis Bersalin

    1. MINYAK HERBA
    Campuran minyak kelapa sawit dengan herba-herba seperti Halia Bara untuk memanaskan badan. Tidak mengandungi sulfur.
    Sesuai digunakan sebagai minyak gosok untuk seluruh keluarga terutama bagi ibu-ibu lepas bersalin
    Kegunaan sekeluarga untuk merawat luka luka kecil, kembung perut, terseliuh dan gigitan serangga. Mengandungi minyak kayu putih. Kepada mereka yang alergi kepada minyak kayu putih, hentikan penggunaan.

    2. PARAM (24 Butir)
    Halia, minyak cengkih, beras, kunyit
    – Di sapukan ke seluruh tubuh, kaki dan tangan.
    – Buang angin & atasi edema. Hindari kawasan payudara dan perut.
    – Seminggu sebelum bersalin, jika kaki bengkak.
    – Hilangkan rasa letih dan segarkan badan.
    Campurkan 2-3 keping param dengan air. Sapukan keseluruhan badan terutamanya ke bahagian kaki dan tangan selepas mandi.

    3. TAPEL (15 Butir)
    Limau, beras, temu, kunyit, halia, daun daun
    Di sapu pada perut. Rendamkan sebelum guna.
    – Mengencangkan kulit perut (Operation).
    – Perut kembali semula seperti sebelum hamil.
    – Keluarkan darah tidak perlu, hingga cepat bersih.
    – Boleh juga dipakai oleh wanita yang sudah lama bersalin jika perut kendur (jamu selangsing)
    Campurkan 2-3 keping tapel dengan air. Tidak perlu campurkan kapur dan limau kerana bahan ini telah terkandung di dalam tapel. Sapukan ke bahagian perut dan digunakan sebagai ubat barut

    4. PILIS (15 Butir)
    Daun turi, jintan hitam
    Disapukan pada dahi/atas kening supaya:
    – Mencegah mata menjadi kunang kunang
    – Merawat mata agar sihat dan bercahaya
    – Cegah darah putih naik ke atas
    Campurkan 1 biji pilis dengan air. Sapukan bancuhan ke dahi dan biarkan kering.

    5. SABUN LULUR
    Pulut hitam & putih, beras, sengkuang, ekstrak pinang, akar wangi & minyak kelapa sawit.
    Bersihkan kulit & bekas bekas hitam di lipatan kulit: perut, leher, kelengkang dan ketiak.
    Gosokkan sabun terus ke kawasan yang hitam. Gunakan setiap hari. Bagus juga untuk mandian harian
    BOLEH DIBELI BERASINGAN (RM6.60)

    6. TAMPANG
    Akar kayu, halia, kunyit, jintan: lada putih, lada hitam) dan bermacam lagi
    Buang darah kotor dalam rahim. Cegah meroyan. Buang angin
    Campuran akar kayu. Di rebus sehingga mendidih. Diminum 5-7 hari selepas 3 hari bersalin. Diminum 1 gelas pagi dan 1 gelas petang selepas makan. Boleh 2-3 kali rebus.

    7. JAMU BERSALIN 1 (300 Butir)
    Daun daun, halia, kunyit, temu, turi
    Bersihkan darah kotor dalam rahim, pulih luka, kecutkan rahim, buang angin.
    Bagus untuk ibu yang menyusu / tidak menyusu.
    Disarankan 10 pil pagi dan 10 pil malam selepas makan. Dimakan selepas habis minum tampang selama 15 hari.
    (20 pil x 15 hari= 300 pil)

    8. JAMU BERSALIN 2 (400 Butir)
    Mercubolong, biji kani, pinang dll
    Antiseptik, anjalkan semula rahim. Pulihkan kelamin, langsingkan badan. Lancar buang air besar
    Disarankan 10 pil pagi dan 10 pil malam selepas makan. Dimakan selepas habis Jamu Bersalin 1 selama 20 hari
    (20 pil x 20 hari= 400 pil)

    TERBAIK DI PASARAN
    BUATAN 100 % BAHAN ASLI
    TIADA PENGAWET, BAHAN KIMIA
    PRODUK SAPUAN DI GENTEL SECARA MANUAL UNTUK PELIHARA KEASLIAN
    DICAMPUR MADU (SEMASA DI BENTUKKAN)

    HARGA
    SH-12 RM 100.00

    61 Responses to “JAMU SARI HERBA HABIS BERSALIN”

    1. zallyea said

      rasanya di Sabah ada ke stokis produk nie? klu berminat berapa harga satu set?

    2. mamapisces said

      Zallyea,

      Terima kasih kerana berkunjung ke Kedaikita.

      Check email ye…

    3. eeswary said

      please send me detail. I am from ipoh, Perak.

    4. jazz said

      hi i’m staying in usj, please inform me where can i get this product..thx

    5. ieda said

      hi..
      saya baru jer bersalin…17 mei lepas and still looking the best set bersalin to cure myself. Now i am interested with sari herba, so how can i get the product as soon as possible…tq vm

    6. yumi_jb said

      salam..
      nak tanye ckit..betul ke sabun lulur th brkesan tangglkn kotorn..kalo nk beli sabun je bole x?N de x sediakn pnghntrn lalu pos..thanks

    7. Aisha Adnan said

      i want that sabun lulur sari herba…how can i get it?

    8. Aisha Adnan said

      n…one more thing that sabun lulur sari herba can reduce the strecth mark?
      i live in kepong, kl…
      whr the nearest place or from who that i can buy this product?

      plz send me the details…

      TQ!

    9. Aisha Adnan said

      do u have a product that absolutely work to minimize pores?

      plz reply as soon as possible…

      TQ…

    10. mamapisces said

      Aisha,
      please check your email..
      thank you..

    11. elin said

      kalau saya nk beli sabun lulur saje bole x.
      email saya ye.tq

    12. mamapisces said

      Elin,

      Boleh je nak beli sabun lulur saje..
      check email ye…

    13. jam said

      am in shah alam, where can i buy this prod.saya baru lepas keguguran (cuci) apa yang sesuai di makan.

    14. mamapisces said

      Salam Jam,

      Kalu keguguran dicadangkan ambil TM1 dan TM2

    15. sueRi said

      salam mama

      mcm mana cara utk saya membeli jamu pembayun….

    16. mamapisces said

      SueRi,

      check email ye…

    17. suraya said

      saya dari ipoh perak. di mana boleh saya dapatkan produk sari herba esp sabun lulur..plzzz..tq

    18. mamapisces said

      jika suraya berminat mama boleh poskan sabun tu pada suraya..

      check email ye..

    19. oyull said

      berminat nak beli sabun tu..
      kat mane leh dpt yer?
      sy tgl kat area bangi

    20. mamapises said

      Oyull,

      kalu berminat mama boleh poskan ke Bangi. Mama dah sertakan details pada email… check ye..

    21. swee said

      berminat nak beli sabun lulur tu..
      saya stay kat area shah alam..
      satu lagi kalau saya nak beli TAMPANG n SABUN LULUR tu je, bole tak?
      cam saya dah lama tak mengandung but nak minum TAMPANG utk buang angin, bole tak?

    22. mamapisces said

      swee,

      sabun lulur boleh beli asing tp tampang tu dijual dlm set bersalin.. tak boleh beli asing-asing… kalau untuk buang angin TM2 juga bagus..

      check email ye..

    23. ayudia said

      hi .. im from indonesia
      how can i get the jamu?
      tq

    24. irah said

      saya di kawasan Tampin,mcm mama nak beli sabun lulur sari herba ya. di Tampin tiada kedai yang menjualnya.

    25. irah said

      saya di kawasan Tampin,mcm mama nak beli sabun lulur sari herba ya. di Tampin tiada kedai yang menjualnya

    26. Saya baru lepas keguguran, perlu makan apa?tm1 dan tm2 tu apa? sy juga nak sabun lulur tu..saya stay kat putrajaya, kat mana nak beli yang terdekat?terima kasih.

    27. maslinda said

      membekal bengkung, barut baby dan bedung 017-2992249

    28. wahidah said

      saya tinggal di melaka dimana saya boleh dapat produk sabun lulur dan jamu pembayun

    29. nurul said

      Kalau di subang jaya, kat mana nak dapatkan SABUN LULUR??

      TQ.

    30. mamapisces said

      Nurul,

      Boleh beli dari kedaikita….Saya boleh pos ke Subang Jaya…

    31. Sundri said

      Hi ,

      Saya ingin membeli barang ini.Bagaimana cara ?
      saya tinggal di Balakong,Selangor.
      Ada kedai di mana- mana sekitar KL.

      Tolong hantar more detail tentang produck ini

      Thank you…..

    32. mamapisces said

      Hi,

      Jika berminat nak beli saya boleh poskan. Saya ada emailkan detail yer… Jamu ni mmg xde jual di kedai2. Hanya ahli saja boleh jual.

      Sundri check email ye.

    33. NewMummy said

      Hye, bole bagi saya list breakdown harga x? Kindly email.

    34. KedaiKita said

      Hi NewMummy,

      Set bersalin ni tidak dijual berasingan. Jadi mmg tiada pecahan harga. Hanya sabun lulur sahaja boleh dibeli berasingan. Set ni jika nak mmg kena ambil satu set.
      Check email ye…

    35. mieza said

      Salam..sya berminat nak beli set jamu ni dan klu boleh nak COD secepat mungkin..sbb sya dah 37 minggu.boleh sms sya di 0169193344.terima kasih ….

    36. ita said

      boleh ita dapatkan email address mamapieces ?

    37. mamapisces said

      Mieza & Ita,

      Check email ye…

    38. hazlin said

      saya duduk di puncak alam…berminat dengan product nie, boleh tak dapatkan awal tahun nie..

    39. mamaisces said

      Boleh.. sy boleh poskan ke puncak alam. Buat payment tentu sy pos selepas itu..
      Minta tgk website sy http://sayangsutera.com ye utk akaun no.

      Terima kasih.

    40. sal said

      Hi…
      Kat maner nak carik product ni & berapa harga 1 set?
      Saya tinggal kat area Shah Alam.

      Terima Kasih

    41. eyifa said

      boleh tanya di sarawak dekat mana stokis nak dapatkan jamu herba habis bersalin ni?

    42. yan said

      salam…mane sy boleh dptkan produk ini?
      tq

    43. mamapisces said

      Yan… boleh beli secara online. Kami akan pos pada Yan setelah bayaran diterima.

    44. im said

      salam…saya nk tanya..ada lagi tak produk ni..?…harga sama ke?…saya tak pernah dgr brand ni…ok ke..?..rasa mcm nk cuba..saya due 18.1.2011 tahun depan

    45. im said

      ada kesan sampingan ke tak produk ni..sb takut jgk nk cuba produk yg saya tak pernah dgr brandnya..

    46. alin said

      salam..sy nak tanya sabun tue lulur tue..ada lagi tak..emel sy yea.. tq..

    47. nurul said

      salam…
      saya pon baru 1st time dengar product ni n nak try la…saya due bulan march 2011…tolong kasi detail…owh saya tinggal d USJ 1, kalo nak beli saya nak g ambil d mane?

      • Mama_pisces said

        Nurul,

        Jamu bersalin sari herba ni produk dari syarikat Revell. Jika nak ambil sendiri kena inform awal sebab jamu-jamu sy x simpan stok. Sy akan ambil stok baru jika ada order. Sy di Selayang.

    48. fanna said

      Salam.. nak tanya, sabun lulur ni safe ke untuk yg tgh pregnant? saya tinggal kat area batu caves, dekat je dgn selayang so camne cara paling mudah utk saya dapatkan sabun ni?

    49. mia said

      cmne nk dptkn set bersalin ni..sy di tmn daya,johor bahru

    50. nuril said

      salam.sy dari ipoh. boleh emailkan charge postage ke ipoh? dan dalam berapa hari boleh dapat?

    51. jimmyra said

      nak li jamu pembayun

    52. rahma said

      ade lagi x set ni? kalu nak order..berapa postage ke sabah?

    53. aida aziz said

      salam mama, aida intersted nak beli set jamu lpas bersalin.. ade stokis yg terdekat ke.. aida duduk di port dickson, n.sembilan ..email me ye.. tq

    54. linda said

      assalamaualaikum…..cmne nk order produk nie…….???

    55. nadia said

      saya berminat nak beli sabun sari lulur..mcmne ye caranya

    Leave a comment