Cantik, Sihat & Langsing

Jaga Diri… Untuk Sendiri

  • Ayat Seribu Dinar

    Thanks To for giving me this widget

    Get Widget



    Sidebar size (width)
  • JAMU-JAMU SARI HERBA

    Posted by mama_pisces on February 22, 2007

    JAMU KENASIH

    Jamu Kenasih

    Untuk : Wanita yang sudah berkahwin dan wanita yang sudah melahirkan anak.

    Herba Utama : Biji Kani, Kayu serapat & Biji Pinang.

    Kegunaan : Berkhasiat sebagai makanan tambahan untuk menambah tenaga, membantu memulihkan otot-otot vagina dan membantu mengurangi masalah keputihan. Boleh meransang nafsu seks bagi wanita terutamanya yang berumur 30 tahun keatas.

    Pemakanan : 8 pil pagi dan 8 pil mlm selepas mkn. Jika di makan dengan jamu lain seperti Sari Ratus, Jamu Kenasih boleh dimakan pada sebelah mlm sebanyak 10 pil selepas makan. Jadikan amalan harian.

    **Wanita yang menggunakan pil perancang perlu amalkan JAMU KENASIH. Untuk orang yang belum ada anak amalkan secepat-cepatnya 6 bulan dan selewat-lewatnya 2 tahun.

    HARGA

    SH-3 RM20.00 (240 biji)

    JAMU SARI RATUS

    Jamu Sari Ratus

    Untuk :Wanita disemua peringkat umur.

    Herba Utama :Sambrantu, Bunga Pala dan Cekor.

    Kegunaan :Berkhasiat untuk wanita bagi membantu melancarkan peredaran darah dan menambah tenaga. Amat berkesan untuk memelihara kulit dan kecantikan badan.

    Pemakanan :8 pil pagi dan 8 pil malam selepas makan. Boleh digunakan bersama JAMU KENASIH sebagai tambahan.

    HARGA

    SH-2 RM20.00 (240 biji)

    JAMU SELANGSING

    Jamu Selangsing

    Untuk : Lelaki & wanita (12 thn keatas) yang mempunyai berat badan yang berlebihan.

    Herba Utama : Limau, Tongkat Ali Hitam & Asam Keping.

    Kegunaan : Berkhasiat untuk mengawal lemak berlebihan dalam badan. Mengurangi selera makan dan seterusnya bertindak untuk mengurangkan berat badan. Tidak akan mendatangkan kesan mudarat spt cirit birit dan sakit perut.

    Pemakanan : 8 pil pagi 8 pil malam, sekurangnya 1 jam sebelum makan. Perlu dimakan sekurangnya 3 bulan berturut2 untuk kesan yang lebih efektif. Jika berat badan terlalu berlebihan, pemakanan boleh ditambah sehingga 10 pil pagi dan 10 pil malam, tidak boleh dari itu.

    **Amalkan pemakan yang sihat dan teratur, jgn menahan lapar kerana ini akan menimbulkan kesan kesihatan yang tidak baik. Perbanyakkan pemakan buah-buahan dan sayur-sayuran.

    ** Amalkan minum air suam dan elakkan dari minum air sejuk atau air manis. Pemgambilan air yang lebih boleh membantu mempercepatkan pengurangan berat badan.

    ** Terdapat pelanggan yang merasai peningkatan selera makan pada minggu pertama setelah pengambilan jamu ini. Ini adalah kesan biasa kerana badan kita secara semulajadi akan cuba menggantikan kadar lemak yang telah berkurangan setelah pemakan jamu. Selepas seminggu, reaksi badan akan menjadi lebih stabil dan selera makan akan menurun.

    **Bagi pelanggan yang mempunyai masalah gastrik amalkan makan jamu dengan susu suam dan lebihkan minum air.

    HARGA

    SH-7 RM20.00 (240 biji)

    JAMU PEMBAYUN

    Jamu Pembayun

    Untuk :Wanita yang belum berumahtangga, ibu-ibu yang sedang menyusukan bayi (selepas pantang), wanita yang mempunyai payudara yang kendur akibat penurunan berat badan atau penyusuan yang kerap.

    Herba Utama :Lempoyang & Daun Turi

    Kegunaan :Khas untuk mengencangkan otot-otot dan urat-urat payudara. Menolong memelihara payudara supaya sentiasa segar dan padat. Elok dijadikan amalan oleh anak-anak gadis untuk penjagaan payudara. Bagi ibu yang menyusu, harus juga amalkan supaya payudara tidak kendur.

    Pemakan :10 pil sehari selepas makan.

    **Jika payudara rasa bengkak atau sengal, teruskan pemakanan jamu kerana pemgembangan kembali urat dipayudara. Amalkan senaman payudara.

    HARGA

    SH-1 RM20.00 (240 biji)

    JAMU MAYANG

    Jamu Mayang

    Untuk :Lelaki dan wanita yang mempunyai masalah jerawat dimuka.

    Herba Utama :Limau, Asam Keping, Pinang & Jadam.

    Kegunaan : Untuk membersihkan darah supaya memulihkan jerawat dari dlm dan mengurangkan lemak di bawah permukaan kulit muka. Akan mengecutkan bengkak-bengkak dan mengeringkan nanah dimuka dan badan.

    Pemakanan :8 pil pagi dan malam selepas makan. Sekurang-kurangnya 3 bulan berturut-turut.

    **Kemungkinan pada 2 minggu pertama, jerawat akan banyak keluar dan kemudian akan mengering. Jika diamalkan, kulit boleh menjadi bersih dan bebas dari masalah jerawat

    HARGA

    SH-6 RM20.00 (240 biji)

    JAMU SARI MURNI

    Jamu Sari Murni

    Untuk : Anak gadis, wanita yang sudah/belum berumahtangga. Termasuk lelaki.

    Herba Utama : Mercubolong, Biji Pinang & Biji Kani.

    Kegunaan :Untuk menghilangkan keputihan dan lendir-lendir pada vagina. Mengurangkan rasa gatal-gatal pada vagina.

    Pemakanan : 10 pil sehari selepas makan. Bagi kes yang serius di mana keputihan telah bertukar warna kekuningan makan 5 pil pagi, petang dan malam hari sekali) selepas makan selama 3 bulan berturut-turut.

    ** Pada 2 minggu pertama, keputihan mungkin akan keluar lebih dan akan berkurangan selepas itu. Jangan biarkan masalah keputihan berlarutan kerana akan menyebabkan KANSER RAHIM.

    HARGA

    SH-4 RM20.00 (240 biji)

    JAMU SATRIA

    Jamu Satria

    Untuk : Lelaki yang sudah berumahtangga atau belum (8 thn ke atas)

    Herba Utama :Tongkat Ali, Cengkih, Halia & Ubi Jaga.

    Kegunaan :Khas untuk kaum lelaki bagi melancarkan darah, menambahkan tenaga supaya tidak cepat mengantuk dan sakit-sakit badan. Menguatkan otot pinggang dan seterusnya menambahkan kebahagiaan rumahtangga.

    Pemakanan :8 pil pagi dan 8 pil malam selepas makan. Jadikan amalan harian.

    **Untuk lelaki lanjut usia, darah tinggi, ambil malam sahaja.

    HARGA

    SH-5 RM20.00 (240 biji)

    Advertisements

    10 Responses to “JAMU-JAMU SARI HERBA”

    1. nisa said

      tumpang tanya..ni penting nih.jamu ni blh meningkatkan risiko mendapat kanser payudara ke?
      di kwsn cheras KL ni, kat mana sy blh beli jamu ni?sy xberapa yakin kalo post2 nih.sy nk tgk dulu ngan kpla mata sy sendiri.
      pls…

    2. dania danish said

      sy ni meyusukan anak berusia 4 bln. berat badan menurun mendadak. mgkin gara2 mkn pil perancang masa anak pertama dulu. sekarang ni mcmane sy nk maintainkn semula berat badan sy. sy takut nk mkn pil perancang klinik. di sini ada jual jamu perancang keluarga x? tapi sy x nk berat badan turun jika ambil jamu tu….. bantu sy…..

    3. Wan MN said

      Bagaimana nak dapatkan JAMU SELANGSING di Sungi Buloh dan Seri Kembangan, Selangor?

    4. adon said

      Saya sudah pun mencuba JAMU PEMBAYUN,dan tertarik dengan JAMU SARI RATUS.Bolehkah saya mengamalkan kedua-duanya tanpa masalah? mungkin ada kesan sampingan yang perlu saya ketahui? harap maklum balas secepat mungkin,terima kasih.

    5. im said

      lupa saya nk tanya ada kesan sampingan ke tak ek..sb saya takut juga nk cuba produk yg saya tak pernah dgr ni…

    6. I need to to thank you for this wonderful read!! I certainly enjoyed
      every bit of it. I have got you book marked to check out new stuff
      you post…

    7. sympa mais ce soir” il faut “vous décider mon site registre des creations

    8. maisarah mdali said

      mcm mane nk bli
      jamu

    9. maisarah md ali said

      mcm mane nk bli jamu

    10. liea said

      Macam mana nak beli jamu ya…

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

     
    %d bloggers like this: